LEADERSHIP ESSENTIALS II: Skuteczny Coaching i zarządzanie zespołem w sytuacji zmian. Rozwiązywanie problemów i podejmowanie skutecznych decyzji.
LEADERSHIP ESSENTIALS II: Skuteczny Coaching i zarządzanie zespołem w sytuacji zmian. Rozwiązywanie problemów i podejmowanie skutecznych decyzji.

Budowanie i zarządzanie efektywnym zespołem pracowniczym.

CEL SZKOLENIA: Doskonalenie i rozwój umiejętności liderskich i menadżerskich niezbędnych do budowania, zarządzania i współpracy w efektywnym zespole. Poznanie zasad Coachingu, podejmowania skutecznych decyzji i oraz modelu rozwiązywania problemów. Stanie się osobą, która wywiera pozytywny wpływ na jego rozwój i konsekwentnie realizuje zadania stawiane przez firmę. 
Korzyści po szkoleniu dla uczestników :

  • Uczestnicy przypomną (poznają) rolę i zadania Menedżera oraz Lidera w organizacji. Na podstawie ankiety dowiedzą się jakie posiadają cechy i umiejętności, które pozwala im stać się bardziej skutecznym Menedżerem lub Liderem.

  • Dowiedzą się w jaki sposób zbudować efektywny zespół pracowniczy (poznanie czynników sukcesu Menedżera oraz zespołu). Zbudują tzw. kartę kompetencji oraz opiszą tzw. krytyczne zachowania osoby odpowiedzialnej za zespół.

  • Uczestnicy ustalą (przypomną) zasady współpracy w efektywnym zespole. Ustalą tzw. zasady współpracy w zespole. Odwołają się do własnego systemu wartości, obowiązujących standardów i zachowań, w celu zbudowania własnego silnego autorytetu. Poznają dysfunkcje zespołu: przyczyny i jak sobie z nimi radzić. 

  • Poznają różnicę pomiędzy zarządzaniem a przewodzeniem w zespole, w oparciu min. o  cechy Lidera i Menedżera. Na podstawie ankiety poznają własne motywatory oraz ustalą plan samodoskonalenia. Nauczą się, jak rozpoznawać motywatory swoich współpracowników.

  • Poznają przyczyny konfliktów, rodzaje konfliktów oraz jak sobie radzić  w sytuacjach konfliktowych. Poznają model rozwiązywania problemów PIECES w sytuacji zmian rynkowych (kryzys, wysokie ceny, rosnące wymagania klientów i pracowników), zastosują go w praktyce. 

  • Dowiedzą się co wpływa na skutecznośc podejmowanych decyzji i jak je podejmować (indywidualne, zespołowo...) Jakie czynniki należy wziąć pod uwagę.  

  • Zapoznają się z tzw. zarządzaniem sytuacyjnym, stylami zarządzania. Na podstawie opisu sytuacji określą własny tzw. preferowany styl kierowania, który należy wzmacniać lub skorygować, w zależności od tzw. gotowości pracownika.

  • Wyćwiczą umiejętność stawiania celów dla siebie, zespołu, członków zespołu wg. zasady SMART/SMASH, w odniesieniu do celów stawianych przez organizację. Nauczą się zlecać i delegować zadania odpowiednim osobom. Jak wybrać osobę delegowaną i monitorować postępy?

  • Poznają czym jest Coaching zapoznają się z metodologią Coachingu. Wzmocnią własne umiejętności obserwacyjne, wykorzystywane w  rozmowach Feedbackowych (informacja zwrotna). Dowiedzą się czym jest tzw. Training on the Job opracują indywidulany plan rozwoju pracownika.

  • Nauczą się jasno i precyzyjnie wypowiadać swoje opinie, w celu dokonania zmian u osoby do której skierowany jest Feedback. Zastosują w praktyce proces doradczy tzw. Counseling. Dostosują swój styl komunikacyjny do typu odbiorcy np. udzielając właściwych wskazówek (praca na materiałach klienta).

  • Rozwiną umiejętności komunikacyjne Menedżera i Coacha. 

  • Szczegółowy program szkolenia modelowany jest pod kokretne oczekiwania klienta (szyty na miarę).

Czas trwania: 2-3 dni

Nasi klienci

Zobacz więcej