CEL SZKOLENIA: Doskonalenie i rozwój umiejętności prowadzenia rozmów i spotkań sprzedażowych w zmieniającym się świecie biznesowym (sytuacje kryzysowe, wzrost cen…). Zbudowanie skutecznej strategii sprzedaży (w tym argumentacji sprzedażowej) z uwzględnieniem długofalowej współpracy z klientem. Praktyczne zastosowanie modelu BOOSTER, podnoszącego efektywność i skuteczność podejmowanych działań sprzedażowych.
Korzyści po szkoleniu dla uczestników (online oraz na sali):
- Uczestnicy uświadomią sobie co decyduje o sukcesie sprzedaży dobrego Handlowca. Jaka jest rola „Doradcy Klienta” – Menedżera klienta w sytuacji zachodzących zmian rynkowych.
- Zapoznają się z procesem zarządzania zmianami. Poznają czym są tzw. paradygmaty, oraz jak je wykorzystać do osiągania założonych celów biznesowych.
- Dowiedzą się w jaki sposób pozyskiwać informacje z rynku, budować bazę danych i wykorzytać ją do budowania długofalowej współpracy z klientem (metoda 7C). Zastosują model SMASH do wyznaczania celów krótko i długoterminowych.
- Zastosują tzw. PROSPECTING w celu pozyskiwania nowych klientów. Nauczą się przygotowywania profesjonalnych ofert, e-maili oraz przygotują profesjonalną rozmowę telefoniczną (online, video rozmowę).
- Będą potrafili w sposób profesjonalny umówić spotkanie przez telefon, rozmowę z klientem, przygotować się do niego, przedstawić swoją osobę, firmę oraz tzw. deklarację potencjału (Storytelling).
- Wyćwiczą skuteczne techniki komunikacyjne i sprzedażowe. Będą potrafili rozpoznawać indywidualne sygnały zakupowe klienta. Nauczą się obliczać marżę oraz poznają podstawowe zasady kalkulowania ofert handlowych.
- Poznają model 5ciu kroków BOOSTER, który podnosi skutecznie efektywność prowadzonych spotkań oraz rozmów handlowych. Nabędą umiejętność sondowania potrzeb klienta tzw. jawnych i ukrytych. Posiądą umiejętność wzbudzania potrzeb (niejawnych). Przeprowadzą prezentację z wykorzystaniem języka perswazji tzw. SPRZEDAŻ KONCEPCYJNA / praca na materiałach klienta.
- W trakcie prezentacji rozwiązania, będą stosować język korzyści, zbudują odpowiednią argumentacje sprzedażową w zależności od rozpoznanych potrzeb klienta i zajmowanego stanowiska klienta (zakupowiec, koordynator, właściciel, użytkownik…).
- Uświadomią sobie, że trudności w trakcie procesu sprzedaży (EMOCJE/OBIEKCJE/REKLAMACJE), mają często swą przyczynę w subiektywnym postrzeganiu świata, czy też w nieefektywnej komunikacji. Zastosują w praktyce skuteczne techniki pokonywania obiekcji min. cenowych, ilościowych itd. Będą wiedzieli jak radzić sobie z reklamacjami.
- Opracują odpowiednią strategię oraz plan współpracy z klientem: cele krótko i długoterminowe. Przygotują odpowiednie taktyki i akcje. Dowidza się na czym polega projektowe zarzadznie klientem (wprowadzenie).
- Szczegółowy program szkolenia modelowany jest wg. potrzeb klienta (szyty na miarę).
Czas trwania: 2-3 dni